Talent aan het woord: Amber Reinders

Wie ben jij?

Ik ben Amber, 24 jaar oud en woon in Apeldoorn. In mijn vrije tijd ben ik graag creatief bezig. Schrijven, schilderen, zingen: alles vind ik leuk en ik wissel de verschillende vormen van ‘bezigheidstherapie’ dan ook regelmatig af. De enige hobby waar ik het hele jaar mee bezig ben is dansen. Ik dans al sinds mijn derde en geef inmiddels al heel wat jaartjes dansles en ben sinds kort ook dansco√∂rdinator voor mijn vereniging.

Wat zijn je ervaringen?

Na mijn havo ben ik direct het schooljaar daarna op de Hogeschool KPZ gestart en afgelopen september ben ik daar afgestudeerd met een OGO en godsdienst-specialisatie op zak. Tijdens mijn studie heb ik op veel verschillende plekken stage gelopen, waaronder een SBO-school. Dit was een heel bijzondere en leerzame ervaring voor mij, waar het leren schrijven van de letter ‘e’ en het kunnen benoemen van gevoelens al een feestje waard was. Mijn liefde voor het thematisch onderwijs heb ik verder kunnen verdiepen tijdens de OGO-lessen en mijn stages op vernieuwingsonderwijs-scholen. Alles leerzaam en interessant maken is dan ook hetgeen ik het liefst doe, doormiddel van gekke weetjes of spannende verhalen.

Amber Reinders, Talent van Roler

Wat is de meerwaarde van Roler voor jou?

Na mijn studie wist ik eigenlijk nog niet goed wat ik precies wilde. Ik wilde lesgeven, maar voor welke klas en op wat voor een soort school, dat had ik nog niet helder. Ook wilde ik graag op een plek terecht komen waar ik aan de bel kon trekken op het moment dat zaken niet helemaal gingen zoals ik had gehoopt en ik om advies kon vragen. Toen ik benaderd werd door Roler, was dit voor mij dan ook exact wat ik zocht, en nog meer. De intervisiemomenten met andere startende leerkrachten en de extra scholing die wordt aangeboden zijn ontzettend waardevol voor mij en geven mij meer zelfvertrouwen voor de klas en in contact met collega’s en ouders.

Waar ben je trots op?

Ik ben het meest trots op de band die ik in korte tijd kan opbouwen met mijn leerlingen. Dit maakt dat leerlingen zich over het algemeen veilig voelen om bij mij hun hart te luchten. Ook ben ik erg trots op de ontwikkeling die ik heb doorgemaakt in mijn contact met collega’s en ouders. Waar ik in het begin van mijn pabo-tijd nog heel erg zenuwachtig werd bij het idee om met collega’s of ouders een gesprekje te moeten voeren, heb ik het idee dat ik daarin nu meer mijn draai gevonden heb. Ondanks dat het oudercontact nog altijd niet mijn favoriete onderdeel is van het vak, heeft de praktijk mij geleerd dat ook deze relatie ontzettend belangrijk is en ik ook hierin enorme sprongen maak.

Lijfspreuk

“Zij die hun kinderlijke enthousiasme nooit kwijtraken, zullen het gelukkigst zijn.”